دکوراسیون, طراحی داخلی, لوستر کریستالی

روشن کردن لوستر با ریموت دیمردار

روشن کردن لوستر با ریموت دیمر دار

تغذیه این ریموت دو تا باطری نیم قلمی میباشد. بعد از نصب باطریها با فشار دادن هر دکمه چراغ سبز رنگی در بالای ریموت روشن میشود که نشان از سالم بودن باطری و ریموت می باشد.

تعریف کردن ریموت دیمردار به لوستر

در ابتدای کار بعد از نصب باطریها باید ریموت را به لوستر تعریف کنیم. برای این کار بعد از روشن کردن لوستر توسط کلید برق، با زدن دکمه SETUP روی ریموت، لوستر 3 بار روشن خاموش میشود. و این یعنی لوستر و ریموت باهم ست شدند. یا به عبارتی ریموت را به لوستر تعریف کردیم. ناگفته نماند که بعد از روشن کردن لوستر توسط کلید برق 5 ثانیه فرصت داریم تا ریموت را طبق مراحل گفته شده به لوستر تعریف کنیم. برای تعریف مجدد باید، لوستر را یک بار خاموش و روشن کنیم و دوباره ریموت را به لوستر تعریف کنیم.

یکبار تعریف کردن ریموت به لوستر کافی خواهد بود و در مراحل بعد نیازی به تعریف مجدد ریموت به لوستر نمی باشد.

به هر لوستر فقط میتوان یک ریموت تعریف کرد و با تعریف کردن ریموت دوم به لوستر، ریموت اول از حافظه آن پاک میشود.

یک ریموت را میتوان به چندین لوستر تعریف کرد. یعنی اگر در اتاق بیش از یک لوستر دارید میتوانید یک ریموت را به همه لوستر ها تعریف کنید و همه لوستر ها را با یک ریموت کنترل کنید.

دکمه های ریموت دیمردار

عملکرد کلیدهای ریموت دیمردار

  1. برای خاموش کردن موقت لوستر میباشد( حالت استندبای)
  2. روشن کردن لوستر (خارج کردن از حالت استندبای)
  3. حالت آفتابی ( تمام چراغهای لوستر به رنگ زرد روشن میشود)
  4. حالت مهتابی ( تمام چراغهای لوستر به رنگ سفید روشن میشود)
  5. با فشار دادن این کلید بین حالت آفتابی، مهتابی و ترکیب آنها سویچ میشود.
  6. با فشار دادن این کلید نور لوستر اندکی کم میشود و به حالت نیمه روشن در می آید.
  7. حالت شبخواب. با فشار دادن این کلید نور تمام چراغهای لوستر خیلی کم شده و به حالت شبخواب روشن میشوند.

امکانات اضافی ریموت دیمردار

روی ریموت یک کلید چهار طرفه وجود دارد که به وسیله آن میتوان نور تمام لوستر را به تدریج کم و زیاد کرد یا نور زرد و سفید را به تدریج کم و زیاد کرد.

یکی دیگر از امکانات این ریموت، کنترل نور لوستر با کلید برق میباشد. وقتی لوستر روشن است با خاموش و روشن کردن مجدد کلید برق نور لوستر بین چهار حالت آفتابی، مهتابی، ترکیبی و شبخواب سویچ میشود.

توجه داشته باشید همچنان که در بالا نیز گفته شد خاموش کردن لوستر با ریموت، به حالت موقت میباشد. برای خاموش کردن لوستر هنگام خروج از منزل و یا هنگام خواب، از کلید برق استفاده کنید. چون با قطع و وصل مجدد برق، لوستر حتما روشن خواهد شد.

برد این ریموت در ساختمان حدود 40 الی 50 متر میباشد. این ریموت با امواج رادیویی به لوستر وصل میشود و از پشت دیوار و یا از یک اتاق دیگر نیز میتوان لوستر را کنترل کرد. (در این حالت احتمال کم شدن برد ریموت زیاد است.)

نکات مهم در مورد ریموت دیمردار

با توجه به استقبال بسیار زیاد مصرف کنندگان از این نوع ریموت، تولید کنندگان زیادی نیز برای پر کردن خلاء بازار اقدام به ساخت این نوع ریموت کرده اند که نتیجه آن تنوع در برخی از امکانات آن شده است. که از مهمترین آنها میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

  • کنترل لوستر با گوشی هوشمند
  • دکمه تایمر بر روی ریموت
  • کنترل یک لوستر با چندین ریموت

در نظر داشته باشید که شکل ظاهری ریموت های شرکت های مختلف در اکثر موارد شبیه به هم بوده و امکان شناسایی آنها از هم بسیار مشکل میباشد. میتوان گفت تنها مشخصه متفاوت ریموت ها رنگ چراغ روی ریموت است که به زنگ های آبی، قرمز و سبر در بازار موجود میباشند. این مشخصه نیز میعار دقیقی برای تفکیک آنها از هم نمی باشد. چود در موارد بسیاری دیده شده که رنگ چراغ روی ریموت ها باهم مشابه است ولی توانایی کنترل لوستر سایر شرکت ها را ندارد.

کنترل لوستر با گوشی هوشمند

این امکان اکثرا در روی درایور های شرکت “لامپ اسمارت” و شرکت های مشابه میباشد. اگر درایور شما این قابلیت را داشته باشد روی درایور آن یک بارکد QR وجود خواهد داشت که با اسکن آن میتوانید نرم افزار مرتبط با گوشی خود را دانلو و نصب کند و از آن استفاده کنید.

دکمه تایمر بر روی ریموت

در این نوع درایور ها که شکل ریموت آن متفاوت است دو عدد دکمه اظافی وجود دارد که با آنها میتوانید تنضیم کنید لوستر بعد از زمان مشخصی خاموش شود و به حالت استندبای برود

کنترل یک لوستر با چند ریموت

در این نوع ریموت ها که عموما چراغ روی آنها آبی رنگ است میتوانید چند تا ریموت ریموت به بک لوستر تعریف کنید و با هر کدام که مایل بودید لوستر را کنترل کنید. در این نوع ریموت ها گاهی نیاز است یک ریموت را از حافظه لوستر پاک کنید و آن را به لوستر دیگری تعریف کنید. برای اینکار میتوانید کلید برق لوستر را بطور سریع چندین بار خاموش و روشن کنید. در این حالت لوستر دو بار چشمک خواهد زد. این با این معنی است که تمام ریموت های موجود در حافظه لوستر پاک شده است. حال میتوانید فقط ریموت یا ریموتهایی را که نیاز است به لوستر مجدد تعریف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید