طراحی داخلی, لوستر کریستالی

نحوه نصب لوستر در سقف کاذب

نحوه نصب لوستر در سقف کاذب

در این قسمت از مقاله شب نشان، قصد داریم تا در مورد نصب لوستر در سقف کاذب اطلاعات مفصل و کاملی به مخاطبان عزیز، ارائه دهیم. در حال حاضر، به خاطر وجود برخی مقررات قانونی که تضمین کننده امنیت افراد است، استفاده از سقف‌های کاذب، اهمیت و رواج بالایی پیدا کرده است. این مقررات، اعم از آیین‌نامه‌های مسکن و شهرسازی، سبک سازی ساختمان، ایجاد عایق صدا و حرارت و یا به دلایل مختلفِ دیگر است. وجود سقف‌های کاذب جذاب و مدرن، استفاده از سیستم‌های روشنایی مدرن و مجلل را هم تقویت می‌کند. یکی از این سیستم‌های باشکوه و شاهانه، لوستر است. حال که مشتریان به اهمیت لوسترهای جذاب و کاربردی پی بردند در مرحله بعدی نگران نصب و استفاده از آن در سقف‌های کاذب خواهند بود.

برخی افراد با دغدغه نصب لوستر در سقف کاذب، خرید آن را به تعویق می‌اندازند و یا فکر خرید لوستر رو به طور کامل از سر خود بیرون می‌کنند. در حالی که اگر دانش کاملی به نحوه نصب لوستر در سقف کاذب داشته باشید، با خیال راحت لوستر مورد علاقه خود را خریداری خواهید نمود. مجموعه شب نشان با آگاهی از این موضوع، قصد دارد تا نحوه نصب ایمن لوستر در سقف‌های سبک را برایتان معرفی کند. در این صورت، اگر شما هم، چنین دغدغه‌ای دارید، پیشنهاد می‌شود تا آخر مقاله همراه ما باشید.

نصب لوستر در سقف کاذب به چه صورتی است؟

قبل از پرداختن به موضوع نصب لوستر در سقف کاذب به این موضوع بپردازیم که اگر خریدی از مجموعه شب نشان داشته باشید به این نکته پی برده‌اید که در این تولیدی، تمام هدف تولیدکنندگان، کارشناسان و در راس آنها مدیریت مجموعه، رضایت و خشنودی مشتری است. به بیان ساده‌تر؛ کیفیت و رضایت اولویت بالاتری نسبت به فروش و سود دارد. به عبارتی، با توجه به سلیقه و انتخاب مشتری، ارتقای محصولات را مد نظر قرار می‌دهیم. برخی افراد، علاقه زیادی به لوسترهای سقفی دارند و برخی دیگر نیز، لوسترهای آویز را می‌پسندند، ما نیز، با این آگاهی، قابلیت دوگانه‌ای برای لوسترها طراحی کرده‌ایم.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه نحوه نصب لوستر مدرن کریستالی در سقف‌های محکم مانند بتنی، آجری و تیرچه بلوک به مقاله نحوه نصب لوستر مدرن مراجعه نمایید.

نحوه نصب لوستر در سقف‌های کاذب سبک

سقف‌های سبک شاملِ سقف کاذب، تیرچه یونولیت، راویز و کناف می‌باشند. به خاطر سستی بدنه در این نوع سقف‌ها، بهتر است نحوه نصب لوستر در سقف کاذب را بدانید، چرا که؛ در این نوع سقف‌ها نمی‌توان از روش‌های رایج مانند پیچ و رولپلاک استفاده کرد. در اینگونه موارد، استفاده از زنجیر، بهترین پیشنهاد است. فقط نکته مهم و قابل توجهی در این شرایط وجود دارد و آن هم این است که زنجیرِ مورد نظر باید در زمان انجام کارهای ساختمانی توسط افراد متخصص در سقف تعبیه شده باشد.

برای نصب لوستر در سقف کاذب این نوع زنجیرها باید در مراحل میانی ساختمان سازی مورد توجه قرار گیرند تا بعدها بتوان با استفاده از زنجیر که در بالای سقف توسط میلگرد یا آرماتور، مهار شده، لوسترهای سنگین وزن را به آنها وصل کرد بدون آنکه نگران امنیت جانی باشید. اگر چنین عملیاتی برای سقف، انجام شده باشد، تحمل وزن 100 کیلوگرمی توسط آن، قابل مشاهده خواهد بود. البته اگر چنین زنجیری برای سقف خانه شما تعبیه نشده باشد، امکان نصب کردن آن توسط خودتان وجود ندارد. با این حال این مقاله دردی از شما دوا نخواهد کرد.

استفاده از لوسترهای آویز به حالت سقفی
همانطور که مطالعه کردید؛ لوسترهای شب نشان در حالت‌های دوگانه تولید می‌شوند. حال، امکان دارد برخی افراد تمایل داشته باشند تا لوسترها را به زنجیر سقف آویزان کنند به طوری که بدنه آنها کاملا به سقف بچسبد. در این صورت، چه کار باید کرد؟ طراحان و تولید کنندگان مجموعه شب نشان این عقیده را دارند که استفاده از قلاب رول بولت بهترین پیشنهاد است.

قلاب رول بولت

تصویر اجزای رول بولت

در تصویر پایین اجزاء کامل رول بولت را مشاهده میکنید که از این مجموعه فقط از قلاب آن با مهره روی آن برای نصب استفاده خواهیم کرد. اندازه پیچ این قلاب M6 بوده و آچار خور آن نیز، 10می‌باشد. به نظر می‌رسد؛ این قلاب با این مشخصات، برای نصب لوسترهای شب نشان، پیشنهاد مناسبی باشد.

اجزاء رول بولت

با توجه به عکس بالا، شما نیز یک عدد واشر تهیه کنید تا برای نصب لوستر در سقف کاذب مناسب باشد. البته اندازه واشری که شما تهیه می‌کنید باید بیشتر از اندازه واشر موجود در این عکس باشد. به بیان ساده‌تر، قطر داخلی واشر باید به پیچ قلاب بخورد و قطر خارجی آن نیز، بیشتر از 13 میلی‌متر باشد.

همانطور که در شکل مشاهده می‌کنید، قلاب را از زنجیر موجود در سقف آویزان نمایید.

آویز کردن قلاب از زنجیر

پایه فلزی محکم

وجود پایه ریلی فلزی و محکم در تمام محصولات تولید شب نشان، تضمین شده است. این پایه‌ها ضخامت بالایی دارند که با توجه به نوع لوستر، به صورت ساده یا صلیبی می‌باشند.

پایه ریلی تکی با قلاب سیمی برای لوستر های آویز و کوچکتر از سایز 40 سانت
پایه ریلی سلیبی با قلاب سیمی برای لوستر های سقفی و بزرگتر از سایز 40 سانت

قلاب سیمی را که در روی پایه ریلی وجود دارد باز کنید. سپس سوراخ آن را از داخل قلاب رول بولت عبور دهید. واشری که تهیه کرده‌اید را نیز، از زیر پایه از قلاب عبور داده و اقدام به بستن مهره آن نمایید. برای اطمینان بیشتر از اتصالات، بهتر است قطر خارجی واشر و ضخامت آن بیشتر باشد.

نصب پایه صلیبی به قلاب

نکات مهم در زمان نصب لوستر در سقف کاذب

احتمال دارد حتی با بستن کامل مهره پایه ریلی، باز هم احساس کنید که لوستر، کاملا سفت نشده است. در این صورت، بهتر است قلاب رول بولت را در زنجیر به چند حلقه بالاتر ببرید. در صورت بزرگ کردن شکاف دور زنجیر، این کار به آسانی انجام خواهد شد.

در زمان نصب لوستر در سقف کاذب، اگر بعد از محکم نمودن پایه ریلی، پیچ قلاب بیش از اندازه بلند باشد، به طوری که مانع نصب لوستر شود، در این صورت، قطع بخش‌های اضافی آن، کار منطقی خواهد بود. حال که اطمینان کاملی از پایه‌ ریلی در سقف به دست آوردید و طول پیچ نیز دقیقا مطابق با سلیقه شما بود، با یاری گرفتن از چند نفر می‌توانید لوستر را با دقت تمام به سقف نزدیک کرده و کار نصب لوستر در سقف کاذب را به اتمام برسانید. به این صورت که سوراخ‌ها یا شکاف‌هایی که در بدنه لوستر وجود دارند را از پیچ‌های پایه عبور دهید و از طریق مهره‌ها، مرحله نهایی محکم کردن لوستر به پایه را به اتمام برسانید.

البته همواره پیشنهاد میشود با کمک گرفتن از تجربه افراد متخصص در این زمینه، تمام عملیات نصب به راحتی و در بالاترین حد ایمنی انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید