لوستر کریستالی

نحوه نصب لوستر مدرن کریستالی

لوستر مدرن کریستالی طرح لوزی

نحوه نصب لوستر مدرن کریستالی

پایه این لوستر های کریستالی تولیدی شب نشان برای نصب بر روی سقف طراحی شده ولی اگر ارتفاع سقف زیاد باشد میتوان با استفاده از زنجیر لوستر بصورت آویز نیز آن را نصب و استفاده کرد.

بهتر است نصب لوستر توسط افراد برق کار و متخصص انجام شود. چون آنها تجربه کافی در نحوه نصب اتصالات برقی و نصب و محکم کردن لوستر به انواع سقفهای کاذب و سقف های بلوکی را دارند.

قبل از هر کار ابتدا از خاموش بودن کلید برق و فیوز در محل نصب اطمینان حاصل کنید تا در حین کار دچار برق گرفتگی نشوید.

نصب پایه ریلی

برای نصب بر روی سقف  ابتدا پیچ های پایه را باز کرده و از روی لوستر جدا کنید. سپس قلّاب سیمی روی پایه را نیز باز کنید. این قلّاب برای نصب بصورت آویز بسته شده است که برای نصب بصورت سقف به آن نیاز نمیباشد.

پایه ریلی را بر روی سقف و محلی که قرار است لوستر نصب شود گذاشته و با مداد جای سوراخ ها را علامت می زنید. سپس با دریل و مته ی دیواری محل پیچ ها روی سقف را علامت گذاشته  شده را با مته ی 8 میلیمتر الماسه یا دیواری سوراخ کنید. دو عدد رولپلاک موجود در بست بندی را به محل سوراخ ها وارد کنید. پایه ریلی را به روی سوراخ ها گذاشته و آن را با پیچ به رولپلاک های داخل سوراخ ببندید.(این پیچ و رولپلاک ها برای سقف های بتنی  و طاقی مناسب می باشند. برای سقف های تیرچه بلوک از  رولپلاک های مخصوص آن استفاده کنید.)

بعد از  پایه ریلی و اطمینان از محکم بودن آن بر روی سقف بطوری که پیچهای موجود در روی آن به سمت پایین باشد نوبت به نصب خود لوستر میرسد.

بستن اتصالات برقی

ابتدا با کمک یک نفر دیگر لوستر را در نزدیکی پایه ریلی نگه دارید و دو عدد سیم موجود در سقف را که یکی فاز و یکی نول میباشد به ترمینال موجود در ورودی کنترل وصل کنید. بعد از نصب اتصالات برقی پایه لوستر را به پایه ریلی نصب شده در سقف نزدیک کنید بطوری که پیچهای موجود در پایه ریلی از سوراخهای موجود در کف پایه لوستر رد شوند. چنانچه پیچها در وسط سوراخها قرار نداشته باشد با پیچ گوشتی یا فازمتر با کمی جابجایی به وسط سوراخ هدایت و از سوراخ رد کنید و بعد مهره های برنجی شش گوش موجود در بسته لوستر را بر روی پیچها ببندید و تا جای ممکن سفت کنید. برای محکم کردن آنها نیروی زیادی لازم نیست. بعد از اینکه آنها را با دست بستید و به انتها رسید نیم دور یا یک دور با انبر دست محکم کنید. سپس مهره های توپی شکل رو پیچها ببندید. توجه کنید که مهره های توپی شکل جنبه تزئینی دارند و برای محکم کاری مناسب نیستند. حتما قبل از آنها از مهره های برنجی استفاده کنید.

حال نصب لوستر به پایان رسیده است. فیوز برق را روشن کنید و کلید را نیز روشن کنید. لوستر در حالت زرد یا آفتابی روشن خواهد شد با خاموش و روشن کردن مجدد کلید حالت سفید یا مهتابی نیز به آن اضافه میشود و لوستر شما با نور ترکیبی زرد و سفید روشن میشود.

روشن کردن

برای روشن و خاموش کردن تک تک حالتها از ریموت استفاده کنید.

کلید A موجود در روی ریموت برای روشن و خاموش کردن حالت آفتابی و کلید B موجود در روی برای روشن و خاموش کردن حالت مهتابی میباشد.

این ریموت کنترل 4 کانال میباشد که هر کدام از کانال ها برای روشن کردن بخشی از لوستر تعبیه شده است و کلید  ONموجود در روی ریموت برای روشن کردن تمام کانال ها به یکباره و کلید OFF برای خاموش کردن تمام کانالها به یکباره میباشد.

پروانه های موجود در بسته جهت نصب بر روی سیم ها طراحی شده که در صورت تمایل میتوانید نصب کنید.

در انتها از شما برای انتخاب محصولات روشنایی شب نشان کمال تشکر را داریم. امید که این لوستر بتواند روشنایی بخش خانه پرمهرتان باشد.

 

انتخاب لوستر برای اتاق خواب برایتان سخت است؟

به مطلبی که در این باره با عنوان “لوستر اتاق خواب و تاثیر آن در زیبایی منزل” نوشته ایم مراجعه کنید.

 

برای چه نوع لوستر هایی میشه استفاده کرد

در این قسمت سعی کردیم بطور جامع و کلی، نحوه نصب لوستر مدرن کریستالی که پایه نصب به سقف دارند و از زنجیر آویز نیستند را توضیح دهیم

ما از این روش برای محصولات زیر استفاده کرده ایم و بهترین نتیجه حاصل شده

4 نظر در “نحوه نصب لوستر مدرن کریستالی

  1. علی گفت:

    سلام وقت بخیر بی‌زحمت یه فیلم از نحوه نصب لوستر روی سقف کاذب (رابیتس)بزارین

    1. ویراستار گفت:

      سلام. چشم در اولین فرصت فیلم یا توضیح کاملی برای نصب لوستر در سقف کاذب تهیه و در سایت بارگذاری خواهد شد.

  2. کامران گفت:

    واقعا عالی و کاربردی بود. با این روش که شما گفتید خودم لوستری رو که از سایت شما خریده بودم نصب کردم. خیلی عالیه. واقعا دستتون درد نکنه.
    از کیفیت و نور لوستر و لوازمی که داخل بسته بندی بود نیز خیلی راضی هستم.
    دستتون درد نکنه و خدا قوت

دیدگاهتان را بنویسید