لوستر کریستالی, دکوراسیون, طراحی داخلی

آشنایی با انواع مختلف لوستر کریستالی

لوستر مدرن کریستالی کاردی و نگینی مربع

لوستر کریستالی در انواع مدل های مختلف در بازار وجود دارند. لوسترهای کریستالی اغلب بر اساس شکل ظاهری، نوع کریستالهای بکار رفته و طرز قرار گیری آنها به انواع مدل های مختلف طبقه بندی می شوند. تنوع مدل های لوستر کریستالی ممکن است در زمان انتخاب باعث سردرگمی شما شود. ولی نگران نباشید. در سایت شب نشان همواره همراه شما هستیم تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

لوستر کریستالی

قبل از خرید لوستر کریستالی بهتر است موارد مختلف زیر را در نظر بگیرید:

دکوراسیون خانه

اندازه اتاق ها

ارتفاع از سقف

بودجه مورد نظر برای خرید لوستر

پس از در نظر گرفتن این موارد می توان نوع لوستر کریستالی را انتخاب کرد. به طور کلی می توان گفت لوستر کریستالی به مدل های زیر طبقه بندی می شود:

مدرن

گرد

شامپاینی

رنگی

شاخه ای

کلاسیک

سقفی

آویز

در ادامه با انواع لوستر کریستالی بیشتر آشنا خواهیم شد.

لوستر مدرن

لوستر کریستالی مدرن، خود به چندین گروه طبقه بندی می شود که معروف ترین آن ها شامل لوسترهای سقفی و آویز کریستالی هستند.

لوستر سقفی

لوستر کریستالی سقفی به دو گروه مسطح و آبشاری طبقه بندی می شوند. این لوسترها بر اساس شکل آویز آن که ممکن است آویزان باشد و یا خیر دسته بندی می شوند. دانه های ریز و درشت کریستال در هر دو گروه روی صفحه ای با ارتفاع نسبتا کم نصب شده اند. در این لوسترها، صفحه موجود به عنوان رابط بین کریستال ها و سقف عمل می کند. صفحه لوستر کریستالی سقفی ممکن است از نوع استیل، آهن و آلومینیوم باشد. که البته استیل در این گروه بعلت ثابت بودن رنگ و ضد زنگ بودن بهترین گزینه خواهد بود.

تنوع طرح لوسترهای سقفی کریستالی زیاد است و بر اساس اندازه آن ممکن است لوستر سقفی کریستالی کوچک یا بزرگ باشد. که در محدوده قیمت مختلف عرضه می شود. لوسترهای سقفی کریستالی در اشکال مختلف گرد، مستطیل و مربع در بازار موجود هستند. شما می توانید با توجه به سلیقه خود و سبک دکوراسیون منزل یکی از آن ها را انتخاب نموده و خریداری کنید.

لوستر  آویز

در محیط هایی با سقف بلند لوسترهای آویز کریستالی بیشتر کاربرد دارند. شاخه های بلند کریستال به این نوع از لوسترها جلوه خاصی می بخشند و باعث می شوند فضایی مجلل و باشکوه ایجاد شود. خرید این مدل از لوسترها بیشتر برای خانه های دوبلکس، خانه با سقف بلند، تالارها و مراکز تجاری مناسب می باشد.

لوسترهای آویز کریستالی در حقیقت لوسترهای مدرن می باشند که اغلب برای فضاهایی با طراحی مدرن گزینه مناسبی می باشند. برخی از چراغ های این لوسترها به نحوی هستند که در مقایسه با مدل های شاخه ای و چند طبقه، کریستال های کمتری دارند. البته امروزه مدل های آویز کریستال پیچیده نیز در بازار وجود دارند.

لوستر کلاسیک کریستالی

در صورتی که برای منزل خود سبک دکوراسیون کلاسیک را انتخاب نموده اید، لوستر کلاسیک کریستالی گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. نکته مهم در رابطه با لوسترهای کلاسیک کریستالی شاخه ای بودن آن ها می باشد. در این نوع از لوسترها، دانه ها از شاخه های مختلف آویزان هستند و در اشکال و تراش های مختلف ارائه می شوند. بدنه این نوع از لوسترها ممکن است برنز و یا کریستال باشد. این مساله باعث شده است این لوسترها در قیمت های مختلف عرضه شوند.

لوستر کریستالی شامپاینی

لوسترها اغلب برای ایجاد روشنایی در تاریکی و شب ها مورد استفاده قرار می گیرند. اما اگر می خواهید در طول روز نیز در خانه خود جلوه رنگی خاصی ایجاد کنید توصیه می کنیم لوستر کریستالی شامپاینی خریداری نمایید. در این لوسترها نور خورشید در طول روز منعکس می شود و در ترکیبی از رنگ های شامپاینی نور را منعکس می سازند. این لوسترها امروزه در ایران از پرفروش ترین مدل های لوستر شناخته می شوند.

انتخاب و خرید لوستر کریستالی بر اساس دکوراسیون منزل

نخستین گام که هنگام انتخاب و خرید لوستر کریستال باید در نظر گرفته شوند فضای مورد استفاده می باشد. از دیگر نکات مهم که در انتخاب لوسترهای کریستالی باید مد نظر گرفته شوند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کم یا زیاد بودن مساحت فضای موجود در اتاق

کوتاه یا بلند بودن سقف

آیا سقف پذیرایی شما سقف کاذب است و آیا لامپ هالوژن و نور مخفی در پذیرایی منزل شما مورد استفاده قرار گرفته است.

لوستر کریستالی برای پذیرایی کوچک

در صورتی که فضای پذیرایی منزل شما کوچک است، توصیه می شود لوسترهایی با شاخه ها و چراغ های کمتر را انتخاب نمایید. کمترین تعداد شاخه ها در لوسترهای کریستالی 6 عدد است. در صورت انتخاب و خرید لوستر با شاخه ها و چراغ های زیاد ممکن است مجبور شوید برخی از لامپ ها را باز کنید. لوسترها با شاخه ها و چراغ های کمتر به محیط پذیرایی شما نمای بهتری خواهند بخشید.

پذیرایی با سقف کوتاه

قبل از خررید لوستر کریستالی پیشنهاد می شود بلندی و یا کوتاهی سقف پذیرایی منزل خود را در نظر بگیرید. لوسترهای گریستالی برای سقف های بلند گزینه مناسبی می باشد زیرا این مدل لوسترها سقف خانه ها را کوتاه تر نشان می دهند. در صورت تمایل برای نصب این لوسترها روی میز ناهارخوری مدل های آویز و بلند گزینه مناسبی هستند زیرا تمام میز شما را روشن خواهند کرد.

به هر حال در صورتی که تصمیم قطعی خود مبنی بر خرید لوستر کریستالی را گرفته اید، باید به خاطر داشته باشید که مدل هایی با وزن بالاتر و توپرتر گزینه های مناسبی هستند. همچنین بهتر است لوستر انتخابی شما دارای خدمات پس از فروش باشد، زیرا این موضوع اصالت کالا را ضمانت خواهد کرد. همچنین در صورت شکستن یکی از شاخه ها می توان از خدمات پس از فروش استفاده کرد و قطعه شکسته شده را تعویض کرد. همچنین به خاطر داشته باشید که بهتر است لوستر مورد نظر را از جای مطمئن خریداری نمایید که کیفیت عالی را برای محصولات خود ارائه می دهد. در این صورت است که می توان از دردسر اجناس تقلبی و غیر استاندارد با کیفیت پایین پیشگیری کنید.

امروزه امکان خرید لوسترها  به صورت حضوری و اینترنتی برای مشتریان فراهم شده است. سایت های فروشگاهی بسیار زیادی در این زمینه مشغول به فعالیت هستند کافی است با جستجو در بین سایت ها، لوستر مورد نظر خود را خریداری نمایید. البته لازم به ذکر است که در انتخاب فروشگاه های آنلاین نیز باید نهایت دقت را به خرج داد.

در این سایت با ارائه مقالات مختلف سعی میکنیم بیشتر با انواع لوستر ها آشنا شوید با دید بازتر و در نظر گرفتن تمامی جوانب بهترین انتخاب را داشته باشید و از هزینه های اضافی و یا تکراری جلوگیری کنید و از انتخاب خود سالها لذت ببرید.

برای آشنایی بیشتر میتوانید مطلب دیگری در همین سایت با عنوان لوستر کریستالی و انواع آن را مطالعه کنید.

یک نظر در “آشنایی با انواع مختلف لوستر کریستالی

  1. سحر گفت:

    کیفیت محصولاتتون فوق العاده بالا و عالی هست.
    فقط تنوع محصولاتتون کمه.
    لوستر طرح قلب عمودی رو که از سایت شما خریده بودم رو بالای میز نهارخوری نصب کردیم. واقعا عالی هست.

دیدگاهتان را بنویسید