دکوراسیون, طراحی داخلی, لوستر کریستالی

راهنمای خرید لوستر کریستالی

خرید لوستر کریستالی طرح نی ریز

در هنگام خرید لوستر کریستالی فاکتورهای مختلف بسیار زیادی را باید در نظر گرفت. در صورتی که عوامل مهم در انتخاب لوستر کریستالی را بدانید می توانید بهترین لوستر را برای منزل و یا محیط کاری خود انتخاب نمایید. نخستین گام برای این منظور مشخص ساختن هدف از خرید لوستر کریستالی می باشد. برخی از افراد صرفا به دلیل جلوه و شکوه این لوسترها اقدام به خرید آن ها می کنند در صورتی که دیگر افراد برای نورپردازی منازل خود از آن ها استفاده می کنند. در صورتی که هر دو فاکتور برای شما از اهمیت ویژه برخوردار می باشد توصیه می کنیم اقدام به خرید لوستر کریستالی نمایید.

نکات خرید لوستر کریستالی

دکوراسیون منزل عامل مهم در خرید لوستر کریستالی

یکی از مهمترین فاکتورها که هنگام خرید لوستر کریستالی باید در نظر گرفته شود دکوراسیون منزل می باشد. از دیگر نکات مهم که هنگام خرید لوسترهای کریستالی باید در نظر گرفته شوند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ارتفاع از سقف

اندازه لوستر

اندازه اتاق مورد نظر برای نصب لوستر

مدل لوستر مورد نظر

جنس لوستر

رنگ کریستال ها

رنگ بدنه

نوع لامپ به کار رفته

کریستال لوستر

این موارد از کلیدی ترین نکات هنگام خرید لوستر کریستالی محسوب می شوند. در ادامه راهنمای جامع خرید لوستر کریستالی را برای شما خواهیم آورد.

جنس بدنه لوستر کریستالی

از دیگر نکات مهم خرید لوستر کریستالی می توان به جنس بدنه آن اشاره کرد. جنس بدنه لوستر از فلزات مختلف از جمله آهن، برنج، آلومینیوم و برنز می باشد. از آنجا که جنس بدنه در کیفیت و قیمت این مدل لوستر تاثیر گذار است توجه به آن در زمان خرید لازم و ضروری است. بدنه برنج و برنز در مقایسه با بدنه های آلومینیومی و آهنی از قیمت بالاتری برخوردار هستند.

جنس بدنه لوسترهای کریستالی داخلی اغلب از فلزاتی همچون آهن، برنز و آلومینیوم می باشد. لازم به ذکر است که بهترین جنس بدنه لوسترهای کریستالی برنز می باشد. امروزه اکثر تولید کنندگان انواع لوستر کریستالی با بدنه آلومینیوم را تولید می کنند که وزن آن ها سبک است. قیمت لوسترهای آلومینیومی در مقایسه با دیگر بدنه ها کمتر است.

آبکاری بدنه لوستر کریستالی

آبکاری بدنه لوستر کریستالی به صورت آنتیک، کروم و طلایی طرفداران بیشتری دارند. بدنه آبکاری شده با رنگ طلایی اغلب به رنگ طلایی براق و آینه ای مانند نمایش داده می شوند اما رنگ های آنتیک در حقیقت رو کش کاری روی رنگ طلایی می باشد. در صورتی که از آبکاری آنتیک برای بدنه لوستر استفاده شده باشد لوستر مورد نظر رنگ تیره تری خواهد داشت. در لوسترهای کریستالی با آبکاری بدنه کروم، بدنه نقره ای مشاهده خواهد شد.

سرپیچ های لوستر کریستالی

از دیگر نکات مهم که هنگام خرید لوسترهای کریستالی باید در نظر گرفته شود می توان به سرپیچ های آن اشاره کرد. سرپیچ ها اغلب از جنس سرامیک و یا پلاستیک هستند. سرپیچ های سرامیکی برای آن دسته از افراد که در لوسترهای خود از لامپ های پر مصرف استفاده می کنند گزینه مناسبی می باشد. از آنجا که حرارت بالا لامپ های پر مصرف احتمال ذوب شدن سرپیچ های پلاستیکی را افزایش می دهد، توصیه می شود از سرپیچ های سرامیک استفاده شود. در صورت استفاده از لامپ های کم مصرف و ال ای دی در لوسترها، امکان خرید سرپیچ های سرامیکی و پلاستیکی برای شما وجود دارد.

جنس کریستال های لوستر

مهمترین فاکتور دیگری که در خرید لوستر کریستالی باید در نظر گرفته شود، جنس کریستال ها می باشد. در لوسترهای کریستالی جنس های مختلف به کار می رود اما در کشور عزیز ما ایران جنس کریستال ها به صورت انحصاری به کشورهای مصر و چین تعلق دارد که با قیمت های متفاوت به بازار عرضه شده اند. کریستال های مصری در ایران از گران قیمت ترین کریستال ها محسوب می شوند. کریستال های باکیفیت چینی به کار رفته در لوسترهای کریستالی به طور معمول سوپر کریستال نامیده می شوند که از لحاظ کیفیت در حال رقابت با کریستال های مصری می باشد.

کریستال های مورد استفاده در این لوسترها در رنگ های مختلف سفید، عسلی و شامپاینی به بازار عرضه می شوند. هر چه پلاستیک مورد استفاده در کریستال های یک لوستر بیشتر باشد، کیفیت آن کاهش خواهد یافت. کریستال درجه 5 پایین ترین کیفیت را در بین کریستال ها دارند که در آن ها تنها از پلاستیک فشرده استفاده شده است.

لوستر های سقفی بهترین انتخاب برای س

قیمت لوستر کریستالی

در قیمت لوستر کریستالی عوامل مختلف بسیار زیادی تاثیر گذار هستند. این عوامل شامل سایز لوستر، جنس، رنگ بدنه و جنس کریستال ها می باشند. تمامی این عوامل در قیمت لوسترهای کریستالی موثر هستند و باعث ایجاد تفاوت قیمت لوسترها می شوند. طبیعی است هرچه کیفیت اجزای مختلف لوسترهای کریستالی افزایش یابد، قیمت آن ها نیز افزایش خواهد یافت.

نظافت لوسترهای کریستالی

از دیگر نکات مهم که هنگام خرید لوسترهای کریستالی باید در نظر گرفته شوند می توان به نحوه نظافت آن ها اشاره کرد. نظافت برخی از لوسترها امری نسبتا دشوار است. در صورتی که از آن دسته از افراد هستید که نظافت وسایل منزل برای شما از اهمیت قابل توجهی برخوردار است، توصیه می کنیم محصولی را خریداری نمایید که تمیز کردن آن ها آسان باشد. نظافت اکثر لوسترهای کریستالی امری نسبتا ساده و راحت است.

وزن محصول

از دیگر فاکتورهای مهم در خرید لوسترهای کریستالی، وزن آن ها می باشد. در هنگام خرید این لوسترها باید توجه کنید که آیا سقف منزل شما قادر به تحمل آن ها می باشد. در صورتی که سقف منزل شما توانایی نگهداری وزن لوستر را نداشته باشد با مشکل مواجه خواهید شد. در نهایت ممکن است به تعویض زنجیر و یا جوشکاری نیاز پیدا کنید.

ضمانت یا گارانتی محصول

لوسترهای کریستالی که سطح کیفی نسبتا بالایی دارند همراه با گارانتی بلند مدت عرضه می شوند. حداقل ضمانت برای لوسترها باید حدود 60 ماه باشد.

تعداد لوسترهای مورد نیاز

در زمان خرید لوستر کریستالی مورد نیاز باید تعداد لوسترهای مورد نظر و میزان فضای در دسترس را به درستی مورد بررسی قرار دهید. این امر برای تعیین سایز محصول و تعداد لامپ مورد نیاز به منظور روشنایی فضای مورد نظر از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

دیدگاهتان را بنویسید