لوستر کریستالی, دکوراسیون, طراحی داخلی

لوستر مدرن و ست کردن آن با دکوراسیون خانه

لوستر مدرن با بدنه شیشه ای سفید

انتخاب لوستر مدرن برای کسانی که سبک‌های ساده و مینیمال را می‌پسندند بهترین گزینه است. اگر می‌خواهید برای خانه خود لوستر ساده انتخاب کنید باید قبل از خرید ببینید که چنین سبکی مناسب دکوراسیون منزل شما هست یا خیر؟ اگر خانه شما با مبلمان کلاسیک و چوبی و وسایل پر زرق و برق چیدمان شده، خرید چنین مدل لوستری اشتباه محض است. زیرا علاوه بر اینکه با دکوراسیون خانه مطابقت ندارد در مقابل آن همه زرق و برق، قدرتی برای دیده شدن نخواهد داشت. ست کردن لوستر با سایر المان‌های موجود در خانه اهمیت زیادی دارد زیرا به نوعی تکمیل کننده پازل دکوراسیون منزل است. در این مقاله قصد داریم در مورد انتخاب مناسب‌ترین لوستر که با دکوراسیون خانه هماهنگی داشته باشد نکاتی را ارائه دهیم.

معرفی انواع لوستر مدرن

لوستر مدرن شاید از لحاظ طراحی در مقایسه با لوستر کلاسیک ساده به نظر بیاید اما  از لحاظ نوردهی و زیباسازی محیط دست کمی از آن ندارد. برای اینکه انتخاب شما جلوه بصری داشته باشد باید نکاتی را مد نظر داشته باشید. فرض می‌کنیم که دکوراسیون منزل شما مدرن و مینیمال است و شما قصد خرید لوستر دارید. در بین مدل‌های مختلف باید مدلی را انتخاب کنید که بیشترین هماهنگی را با محیط منزل شما داشته باشد. برای اینکه کار شما را در انتخاب راحت‌تر کنیم در ادامه به معرفی برخی مدل لوسترهای مدرن می‌پردازیم.

لوسترهای مدرن تنوع بسیار بالایی دارند طوری که احتمالا در انتخاب بهترین آن دچار تردید خواهید شد. برای انتخاب لوستر مناسب باید اندازه فضای خانه را در نظر داشته باشید و اینکه به چه مقدار نور برای روشنایی نیاز دارد. در هر صورت لوستر، یک سازه مجلل است که در هر سبکی ساخته شود می‌تواند جلال و شکوه خانه را چند برابر کند. اگر در اینترنت جستجو کرده باشید شاهد مدل‌های بسیار زیادی از لوسترهای مدرن خواهید بود.

لوسترهای اسپوتنیک

این روزها شاهد ورود لوسترهای بسیار ساده‌ای هستید که از فلز و تعدادی لامپ تشکیل شده‌اند. لامپ‌های قرار گرفته بر روی این لوسترها در مقایسه با لامپ‌های معمول متفاوت است. این لوسترها بهترین انتخاب برای دکورهای مینیمال و ساده هستند. در طراحی این مدل از لوسترها خبری از شیشه و آویز‌های معمول نیست. اگر در خانه خود مبلمان راحتی و مینیمال دارید برای ست کردن می‌توانید این لوسترها را استفاده کنید. تنوع آنها بسیار زیاد است و حتی برای فضاهای بسیار کوچک نیز مدل‌های جالب و زیبا وجود دارد. بهترین مکان‌های استفاده از این لوسترها اتاق نشیمن و بالای میز غذاخوری است.

لوسترهای حلقه‌ای ( LED )

لوسترهای حلقه‌ای نیز طراحی منحصر به فردی دارند که این روزها مدل‌های مختلف آن را شاهد هستید. این مدل لوستر مدرن، از حلقه‌های فلزی که داخل آن لامپ‌های ( LED ) قرار گرفته تشکیل شده که می‌تواند جلوه دکوراسیون منزل شما را دگرگون کند. لوسترهای ال ای دی برای خانه هایی مناسب است که سقف بلندی دارند. دارای نوردهی بسیار خوبی است و بهترین انتخاب برای فضاهای بزرگ خواهد بود. البته که مدل‌هایی از لوسترهای حلقه‌ای وجود دارند که برای سقف‌های کم ارتفاع طراحی شده‌اند.

لوستر مدرن رنگی

اگر همچنان لوسترهای طرح کلاسیک را دوست دارید اما دکوراسیون خانه شما مدرن است. می‌توانید از لوستر مدرن رنگی برای تکمیل پازل دکوراسیون منزل خود استفاده کنید. از ویژگی‌های این نوع لوسترها، داشتن شلف و کریستال، مانند لوسترهای کلاسیک است اما به صورت مدرن طراحی شده‌اند. از مزیت‌های انتخاب این نوع لوستر، رنگ‌ بندی بی نظیر است که می‌توانید هر رنگی که هماهنگی زیادی با دکور خانه دارد را انتخاب کنید. انتخاب این سبک لوستر برای خانه‌هایی که سبک نئوکلاسیک دارند نیز مناسب است. زیرا المان‌های لوسترهای قدیمی را به صورت مدرن طراحی کرده‌اند.

لوستر حبابی

چنانچه تمایل دارید که فضای نشیمن خود را با چراغ آویز خاصی پر کنید، لوستر مدرن حبابی بهترین گزینه خواهد بود. لوسترهای حبابی دارای یک بدنه فلزی است که حباب‌ها مانند دانه‌های انگور  بر روی آن قرار گرفته. داخل این حباب‌ها لامپ تعبیه شده. از این نوع لوستر در اندازه‌های مختلفی تولید می‌شود و برای فضاهای بزرگ و کوچک مناسب است. برای اتاق خواب هم نوعی چراغ آویز حبابی به اشکال متفاوت تولید شده که متناسب با فضای اتاق نوردهی دارد.

ست کردن لوستر مدرن با دکوراسیون منزل

همانطور که قبلا اشاره کردیم برای انتخاب لوستر مدرن باید میزان فضایی که نیاز به نور دارد را در نظر بگیریم. اگر ارتفاع سقف بلند است لوسترهای حلقه‌ای یا LED ، و یا آویزهای آبشاری که بسیار بلند هستند مناسب است. البته که فضا نیز باید بزرگ باشد زیرا نور زیادی می‌دهند و اگر فضای خانه کوچک باشد مانع از رفت و آمد می‌شود و همچنین نور زیادی به اطراف می‌دهد که چشم‌ها را اذیت می‌کند و جلوه زیبایی دکور را می‌گیرد.

در انتخاب لوسترهای رنگی باید خیلی خوب دقت کنید که رنگ آن با عناصر دکوراسیون، هارمونی داشته باشد. اصولا در فضاهای تیره رنگ، استفاده از یک لوستر مدرن با رنگ خنثی ( مثلا سفید ) جلوه بصری زیادی دارد. انتخاب رنگ‌های خنثی برای کسانی که برخی المان‌های دکوراسیون مانند پرده یا فرش را زود به زود تعویض می‌کنند نیز می‌تواند مفید باشد. زیرا معمولا لوستر جزو وسایلی است که تا سال‌های طولانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر فضای مبلمان شما خاکستری و یا سایر رنگ‌‌های خنثی است انتخاب لوستر مشکی رنگ نیز خالی از لطف نیست.

اگر قصد دارید بالای میز غذاخوری خود چراغ آویز نصب کنید مسلما لوسترهای آبشاری مناسب نخواهد بود. همچنین طول لوستر نباید بیشتر از میز غذاخوری باشد. نوردهی آن نیز مهم است و نباید نور خیلی زیادی داشته باشد. استفاده از آویزهای تک چراغ گزینه بسیار مناسبی است. علاوه بر طرح و مدل و رنگ لوستر، باید جنس آن را نیز مد نظر داشته باشید. به هر حال شما برای یک المان مهم هزینه می‌کنید. این مهم است که از مواد مستحکم تولید شده باشد. قطعات برخی از لوسترها قابلیت جدا شدن و شستشو را دارند. این نکته بسیار مهم است که متناسب با بودجه‌ای که دارید با کیفیت‌ترین مدل لوستر را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید