لوستر کریستالی, دکوراسیون, طراحی داخلی

لوستر اتاق خواب و تاثیر آن در زیبایی منزل

لوستر اتاق خواب

لوستر اتاق خواب یکی از ساده ترین و تاثیرگذارترین وسایلی است که می توان، از آن برای طراحی دکوراسیون و چیدمان اتاق خواب استفاده کرد. لوستر اتاق خواب در مدل های کلاسیک، فانتزی و مدرن از محبوب ترین انواع لوستر هستند، که امروزه بسته به نوع دکوراسیون مورد استفاده قرار می گیرند. خرید لوستر اتاق خواب رنگی می تواند جلوه ی زیباتری به نور پردازی اتاق بدهد. به خصوص استفاده از رنگ های شاد برای اتاق کودکان، در روحیه و قدرت یادگیری آنان بسیار موثر می باشد.

برای اینکه قادر باشید دکوراسیون و چیدمان جذابی را برای محیط منزل خود ایجاد کنید، لازم است که بر روی وسایل روشنایی تمرکز بیشتری داشته باشید. یکی از مکان هایی که روشنایی در آن از اهمیت بالایی برخوردار است اتاق خواب ها می باشند. شما بیشتر وقتتان را در اتاق خواب سپری می کنید. همین امر میزان اهمیت روشنایی را به خوبی نشان می دهد. برای این که قادر باشید روشنایی اتاق را تامین کنید، بهتر است در انتخاب لوستر مناسب بسیار دقت کنید.

انواع لوستر اتاق خواب

برای انتخاب بهتر و مناسب در زمینه ی خرید لوستر اتاق خواب، بهتر است با انواع آن آشنا شوید. شما می توانید با توجه به سبک دکوراسیون اتاق خواب خود یکی از انواع این محصول را انتخاب کنید.

لوستر اتاق خواب مدرن

اگر در اتاق خواب خود از دکوراسیون مدرن استفاده کرده اید، بهتر است از لوستر های سبک مدرن استفاده کنید. به دلیل تنوع بسیار زیاد، برای انتخاب و خرید این نوع از لوستر ها می توانید با استفاده از سلیقه خودتان آزادانه عمل کنید و مدل دلخواه خود را خریداری کنید. البته بهتر است به رنگ و دکوراسیون اتاق خواب مورد نظر دقت کنید. همچنین در انتخاب لوستر به اندازه آن توجه کنید. لوستر شما باید متناسب با اندازه ی فضای در اختیارتان باشد.

لوستر اتاق خواب کلاسیک

معمولا برای استفاده در فضاهای بزرگ، این سبک می تواند لوستر مناسبی باشد. شما می‌توانید در اتاق خواب خود از لوسترهای چند شاخه متناسب با سرویس خواب کلاسیک چوبی، استفاده کنید. البته هنگام خرید به این نکته توجه داشته باشید که لوستر های آویز دار اصلا مناسب این سبک چینش و دکوراسیون نیستند.

لوستر اتاق خواب کودک

اگر قصد خرید لوستر اتاق کودک دارید باید به دنبال طرح ها و مدل های فانتزی بگردید. می‌توانید در انتخاب لوستر مناسب از کودک خود کمک بگیرید. البته در هنگام انتخاب، کیفیت نورپردازی و رنگ مناسب با تم رنگی اتاق را در نظر داشته باشید.

لوستر اتاق خواب در اشکال خاص

لوستر هایی که در اشکال سه بعدی طراحی و ساخته می شوند، یکی از بهترین انتخاب ها برای اتاق خواب شما می باشند. به عنوان مثال می‌توانید از لوستر های مینیمال مکعب شکل برای اتاق خواب استفاده کنید و بدین ترتیب محیط اتاق خود را جذاب تر کنید.

نکات مهم در خریداری لوستر اتاق خواب

برای انتخاب بهتر لوستر متناسب با محیط منزل خود، باید به نکات بسیار زیادی توجه کنید. با در نظر گرفتن این نکات، قادر به انتخاب لوستر متناسب با دکوراسیون اتاق خود هستید.

اندازه لوستر اتاق خواب

یکی از مهم ترین نکاتی که باید در زمان خرید لوستر مناسب، مد نظر داشته باشید، اندازه ی آن است. ابعاد لوستر باید متناسب با فضای اتاق باشد. به عنوان مثال اگر اتاق خواب شما دارای ابعاد کوچکی می باشد، به هیچ وجه به دنبال انتخاب لوستر های بزرگ نباشید. لوستر های بزرگ فضای اتاق را کوچکتر از حالت عادی نشان می‌دهند.

ارتفاع سقف اتاق خواب

در هنگام خرید لوستر اتاق خواب باید ارتفاع سقف اتاق را نیز در نظر بگیرید. در صورتی که اتاق شما دارای سقف بلندی می باشد، بهتر است از لوستر آویز استفاده کنید. از سوی دیگر اگر سقف اتاق شما کوتاه است می توانید از لوستر های سقفی استفاده کنید، که زیبایی محیط اتاق را دو چندان می کنند.

اگر ارتفاع سقف اتاق خواب شما کم است لوستر های سقفی میتوانند گزینه بهتری برای انتخاب باشند.

انتخاب سبک لوستر اتاق خواب

برای انتخاب یک لوستر مناسب برای اتاق خواب، باید سبک دکوراسیون و چیدمان اتاق را مدنظر قرار دهید. رنگ لوستر می تواند در جذابیت دکوراسیون اتاق شما بسیار تاثیر گذار باشد. با انتخاب رنگ متناسب با رنگ بندی اتاقتان، می توانید میان لوستر و سایر وسایل اتاق ارتباطی همگن، ایجاد کنید. به عنوان مثال می توانید رنگ لوستر اتاق خواب را با رنگ کاغذ دیواری اتاق هماهنگ کنید.

جنس لوستر اتاق خواب

لوستر های موجود در بازار از متریال مختلفی تولید می شوند و به بازار عرضه می گردند. شما می‌توانید بسته به میزان بودجه و سلیقه خود انواع آن ها را خریداری کنید. از انواع این لوستر ها می توان به نمونه های چوبی، برنزی، شیشه‌ای،کریستالی و… اشاره کرد.

نقش لوستر اتاق خواب در دکوراسیون

در هنگام انتخاب لوستر اتاق خواب باید به میزان روشنایی آن توجه کنید. اگر فضای اتاق شما از نور کمی برخوردار است، بیشتر باید لوستر های حباب دار شفاف را مد نظر قرار دهید. این مدل از لوستر ها نور بیشتری را منعکس می کنند. به همین دلیل محیط اتاق خواب را روشن تر می کنند. اگر سقف اتاق خواب شما دارای تزیینات گچبری میباشد، بهتر است برای جلوه ی بیشتر آن از لوستر های ساده استفاده کنید. هنگام خرید لوستر اتاق خواب نمونه هایی را که تابش نور به سمت بالا دارند را انتخاب کنید. این نوع از لوستر ها می توانند نورپردازی زیبا و آرامش بخشی را در اتاق به وجود بیاورند. برای جلوه ی بیشتر دکوراسیون اتاق خود میتوانید از سایر آیتم ‌ها، برای هماهنگی بیشتر لوستر با اتاق خواب خود استفاده کنید. به عنوان مثال لوستر اتاق خواب را با کاغذ دیواری و یا پرده اتاق هماهنگ کنید.

جمع بندی

لوستر ها از مهم ترین وسایل منزل هستند، که می توانند در طراحی دکوراسیون و چیدمان آن، بسیار تاثیرگذار باشند. در هنگام خرید لوستر اتاق خواب نکات بسیار زیادی را باید در نظر داشته باشید، تا قادر باشید دکوراسیون جذابی را بسازید. همچنین می توانید در چیدمان اتاق خواب از لوستر های دیواری نیز استفاده کنید. این نوع از لوستر اتاق خواب را می توانید در هر نقطه ای متصل کنید و در صورت برخورداری از سیم برق، هیچ محدودیتی در محل نصب آن ندارید.

دیدگاهتان را بنویسید