لوستر کریستالی, دکوراسیون, طراحی داخلی

لوستر پذیرایی و تاثیر آن در زیبایی منزل

لوستر در منزل

لوستر پذیرایی یکی از انواع لوستر ها میباشد که مخصوص سالن های پذیرایی طراحی و تولید می شود و خود دارای انواع مختلفی میباشد که می توان بر اساس سلیقه و نوع دکوراسیون منزل آنها را انتخاب کرد و مورد استفاده قرار داد. این که لوستر به روز باشد و از طراحی جدیدی برخوردار باشد همیشه مورد توجه صاحب خانه ها بوده است. این امر در ایجاد دکوراسیون و چیدمان منزلی شیک و زیبا بسیار مهم میباشد. به همین دلیل استفاده از یک لوستر جدید و مطابق با دکوراسیون منزل همیشه در اولویت نیاز های یک خانه است.

تاثیر لوستر در چیدمان و دکوراسیون منزل

لوستر در پذیرایی و تناسب آن با چیدمان میتواند بهترین انتخاب برای زیباتر شدن محیط منزل باشد. با توجه به این موضوع که سالن های پذیرایی در تمام فرهنگ ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار میباشد، لوکس ترین و شیک ترین وسایل منزل را در این قسمت از منزل می توان مشاهده کرد. هر کدام از لوستر ها دارای ویژگی های منحصر به خود هستند و با توجه به محیط سالن پذیرایی، دکوراسیون، ارتفاع سقف و میزان بزرگی فضا می توان لوستر مناسب منزل خود را انتخاب کنید.

اگر به دنبال گزینه ای مناسب برای سالن های پذیرایی دوبلکس به همراه سقف بلند هستید، بهترین گزینه استفاده از لوستر های آویز می باشد. برای فضاهای کوچکتر بهتر است از انواع سقفی و شاخه ای استفاده کنید. با توجه به اینکه معمولا در سالن پذیرایی از قاب عکس و تابلوهای نقاشی استفاده می شود، می توان با استفاده از لوسترهای دیواری نورپردازی زیبایی را بر روی تابلوها به وجود آورد. در چند سال اخیر تنوع بسیار زیاد لوستر ها باعث به وجود آمدن طیف زیادی از مدل ها با قیمت های متفاوتی شده است.

معیار انتخاب یک لوستر پذیرایی

باید از لوستری برای پذیرایی استفاده کنید که همیشه ظاهری شیک و متناسب با دکوراسیون منزل شما داشته باشد. قدیمی بودن لوستر پذیرایی منزل باعث میگردد که در میان لوازم موجود در خانه هم خوانی وجود نداشته باشد. یا به نوعی با دکوراسیون سالن پذیرایی شما هم گن نباشد. به همین دلیل اگر در صدد تهیه لوستر پذیرایی مدرن برای منزلتان هستید باید سایر لوازم خانه را با انواع مدرن تعویض کنید. در غیر این صورت می توانید از لوستر های کلاسیک بسیار زیبا برای منزل خود استفاده کنید. توجه به طراحی لوستر، در انتخاب آن برای سالن پذیرایی بسیار مهم میباشد، به همین دلیل هنگام انتخاب لوستر برای پذیرایی، باید به تناسب آن با دکوراسیون کلی منزل، توجه گردد. در هنگام خرید به نکات گفته شده در زیر توجه کنید.

بررسی انواع مدل ها

برای خریداری یک لوستر، بهتر است تمام طرح ها و مدل های جدید را مورد بررسی قرار دهید و اگر می خواهید منزلی با لوستر زیبا داشته باشید، باید از مدل های بروز و موجود در بازار، اطلاع کافی داشته باشید.

دیزاین منزل متناسب با لوستر

تناسب لوستر با دکوراسیون و ابعاد سالن منزل بسیار مهم میباشد. ارتفاع سقف پذیرایی، اندازه لوستر و تناسب آن با چیدمان و تناسب رنگ لوستر با وسایل موجود و... از نکات مهمی هستند که باید به آنها توجه شود. اگر سقف سالن پذیرایی شما از ارتفاع کمی برخوردار میباشد، برای خرید لوستر پذیرایی بهتر است از لوستر هایی که به صورت بلند و آویز می باشند، صرفه نظر کنید. در صورت انتخاب یک لوستر پذیرایی با اندازه نامطلوب، باعث میگردد که سقف سالن کوتاه تر به نظر برسد و محیط آن کوچک تر جلوه کند.

در درجات بعدی نیز مواردی مانند، قیمت، رنگ، جنس و متریال و... را باید در نظر داشته باشید. با توجه به این ویژگی ها در کنار هم قادر هستید یک انتخاب مناسب در تهیه لوستر پذیرایی منزلتان داشته باشید.

لوستر پذیرایی مدرن

با نگاهی گذرا به ویترین مراکز فروش لوستر در می یابید که طرح های جدید و مدرن چگونه در میان دیگر مدل  ها خود را متمایز می کنند. آویزهای مدرن از مناسب ترین گزینه ها در بین لوستر های پذیرایی هستند. تنوع بسیار بالا در طرح و قیمت آنها موجب شده است که توجه طرفداران بسیار زیادی را به خود جلب کنند. لوستر پذیرایی در مدل های اروپایی از جمله گزینه های بسیار زیبا و مناسب برای سالن پذیرایی می باشد که در مدل های متنوعی در بازار موجود می باشند.

لوستر پذیرایی کلاسیک

از قدیمی ترین و متداول ترین سبک ها در دکوراسیون داخلی منزل، سبک تجملاتی، کلاسیک میباشد. استفاده از وسایل منزل تجملاتی و پر زرق و برق، مبلمان های استیل بزرگ چوبی با کنده کاری های هنرمندانه، پرده های مخمل، فضایی کلاسیک و بسیار شکیل را برای سالن های پذیرایی ایجاد می کنند. لوستر های نوع کلاسیک همیشه در لیست محبوبترین انواع آویز قرار داشته اند و روز به روز طرح های متنوعی برای آنها ارائه می شود. به خصوص در انواع ترکیبی که تلفیقی از طراحی مدرن و طراحی کلاسیک در ساخت آنها استفاده شده است. این نوع از لوستر ها را نه تنها در سالن های کلاسیک، بلکه برای دکوراسیون های مدرن نیز قابل استفاده می باشند.

لوستر پذیرایی چوبی

سلیقه ی اشخاص در انتخاب سبک دکوراسیون برای سالن های پذیرایی با هم متفاوت است. به همین دلیل است که اشخاص زیادی از مدل های تلفیقی، متشکل از سادگی مدرن و زرق و برق سبک کلاسیک استفاده می کنند. سبک تلفیقی اگر به گونه ی درست و اصولی پیاده سازی شود، در نهایت محیطی کاملا زیبا، متعادل و آرامش بخش را ایجاد می کند. اگر در سدد تهیه ی لوستر برای چنین محیطی هستید، انتخاب آویزهای چوبی میتواند گزینه ی بسیار مناسبی باشد. لوستر پذیرایی چوبی در طرح و مدل های متنوعی طراحی و تولید می شود و در بازار عرضه میگردد. این نوع لوستر نه تنها از زیبایی و اصالت خاصی برخوردار است، بلکه میزان نورپردازی آن، در حد مطلوبی میباشد.

جمع بندی

تاثیر لوستر پذیرایی در دکوراسیون منزل تا به آنجا است، که بخش مهمی از منزل شما را شامل می شود. با توجه به این موضوع باید در هنگام خرید لوستر پذیرایی دقت زیادی را به خرج دهید. لوستر پذیرایی منبع نور اصلی خانه میباشد، انتخاب یک لوستر بی کیفیت می تواند مشکلات فراوانی را برای شما ایجاد کند، بنابراین در هنگام خرید لوستر پذیرایی باید به میزان نوردهی و کیفیت لوستر توجه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید