لوستر کریستالی, دکوراسیون, طراحی داخلی

دیزاین خانه با لوستر SMD

لوستر SMD دایره 5 حلقه سقفی

لوسترهای سقفی از دیرباز در خانه اکثر ایرانیان وجود داشته و امروزه با تولید طرح‌های منحصر به فرد دست افراد را برای انتخاب بهترین مدل باز گذاشته است. لوستر SMD که خود به تنهایی دنیایی از مدل‌های مختلف است، جزو پرطرفدارترین چراغ آویزها برای کسانی است که به سبک‌های مدرن علاقه دارند. در طراحی و تولید این محصول از آلیاژ مقاومی همچون آلومنیوم استفاده می‌شود. خریدار به راحتی می‌تواند مناسب‌ترین مدل را که با دکوراسیون خانه بیشترین هماهنگی را داشته باشد انتخاب کند. این لوسترها با وجود نوردهی زیاد، مصرف برق بسیار پایینی دارد. یکی از دلایلی که اکثر افراد به این سبک لوستر روی می‌آورند همین مساله است.

ویژگی‌های لوستر SMD

مقاومت و استحکام عالی

همانطور که اشاره کردیم لوستر SMD از آلیاژ آلومینیوم تولید می‌شود. این آلیاژ بسیار شکل پذیر بوده و  سازندگان می‌توانند از ساده‌ترین تا پیچیده ترین مدل لوسترها را بسازند. در برابر حرارت و رطوبت مقاومت بالایی دارد و خوردگی پیدا نمی‌کند. برای اینکه وزن لوسترها سبک تر شوند از این آلیاژ به جای برنج برای جوشکاری استفاده می‌شود. به طور کلی چراغ آویزهایی که با آلیاژ آلومینیوم ساخته می‌شوند وزن بسیار کمتری نسبت لوسترهای برنزی دارند.

تنوع زیاد در مدل

اگر مدل‌های لوستر SMD  را در اینترنت جستجو کنید خواهید دید که در طراحی آنها سنت شکنی شده و خبری از شیشه و شلف و شلوغی‌های لوسترهای کلاسیک نیست. با وجود ظاهر ساده و بدون تجمل اما نوردهی بسیار خوبی دارد. برای هر فضایی با هر متراژ، مدل‌های بی‌نظیری برای انتخاب وجود دارد. سقف اتاق شما چه کوتاه باشد یا بلند، و یا لوستر را برای اتاق خواب بخواهید یا نشیمن فرقی نمی‌کند. این لوستر می‌تواند بهترین انتخاب باشد.

مصرف کم برق

لامپ‌های به کار رفته در لوستر SMD حرارت کمی تولید می‌کند و نوردهی بالایی دارد. در مقابل مصرف برق بسیار کمی دارند. مهمترین قابلیت این لوسترها، داشتن دیمر است. دیمر به صورت کلیدی بر روی لوستر نصب است که کمک می‌کند نوردهی لوستر را کم و یا زیاد کنید. بدین ترتیب به راحتی می‌توانید نور لوستر را بر اساس نیاز خود تنظیم کرده و از هدر رفتن انرژی جلوگیری کنید.

دارای ریموت کنترل است

لوستر SMD بسیار هوشمندتر از لوسترهای قدیمی است. در قدیم فقط یک کلید برای روشن و خاموش کردن چراغ آویز وجود داشت اما امروز چنین نیست. لوسترهای SMD دارای ریموت کنترل هستند که شما حتی نیازی به بلند شدن از جای خود ندارید. به کمک ریموت می‌توانید بنا به نیاز خود لوستر را روشن و خاموش کنید. همچنین رنگ نور آن را تنظیم کنید.

ریموت دیمردار جدیدترین و پشرفته ترین ریموت در لوستر ها به شمار میرود.

قابلیت تنظیم ارتفاع

از ویژگی‌های منحصر به فرد دیگر این لوسترها قابلیت تنظیم ارتفاع است. کارایی آن بسیار ساده است هم لوستر با فضای خانه هماهنگ‌تر می‌کند و هم میزان پخش نور به محیط را بر اساس نیازی که دارید تنظیم می‌کنید. مثلا اگر بخواهید نور به صورت گسترده‌تر پخش شود ارتفاع آن را کم کرده و بالعکس تمایل دارید محیط اطراف لوستر به خوبی روشن باشد باید ارتفاع لوستر را بیشتر کنید.

نحوه انتخاب درست لوستر SMD برای روشنایی خانه

این درست است که لوستر SMD مدرن است ولی به این معنی نیست که قابلیت استفاده در هر دکوراسیونی را دارد. حتی در خانه‌هایی با سبک مدرن نیز باید مناسب‌ترین چراغ آویز را که بیشترین هماهنگی را با محیط دارد انتخاب کنید تا چیدمان خانه کامل و بی نقص به نظر برسد. لوسترهای SMD در اندازه‌های مختلف و اشکال گوناگون طراحی و تولید می‌شود پس در انتخاب هیچ محدودیتی ندارید. عموما برای انتخاب هر نوع لوستری باید ارتفاع سقف، متراژ فضای مورد نظر و مقدار مورد نیاز به روشنایی را در نظر داشته باشید.

برای شناخت بهتر انواع کریستال میتوانید به مقاله موجود در سایت ما با عنوان "کریستال لوستر چیست؟" سر بزنید.

از لحاظ ظاهری هم باید هماهنگی کاملی با سایر المان‌های دکوراسیون داشته باشد. بدین ترتیب برای انتخاب لوستر SMD باید سبک دکوراسیون منزل مدرن باشد. سبک‌های مینیمال بیشترین هماهنگی را با این لوسترها خواهند داشت. اگر وسایل خانه شما از چوب است شاید انتخاب این لوستر هماهنگی لازم را از لحاظ ظاهری نداشته باشد. مبلمان پایه فلزی، انواع کاناپه و راحتی بیشترین هماهنگی را با این سبک لوستر دارد. پس اگر سبک مبلمان شما در منزل چنین است در انتخاب این لوستر تردید نکنید.

میزان ارتفاع لوستر SMD

میزان ارتفاع لوستر SMD به ارتفاع سقف اتاق بستگی دارد. هر چه سقف بلندتر باشد می‌توانید از لوستر بلندتر استفاده کنید. لوسترهای چند طبقه‌ برای چنین شرایطی بسیار مناسب است. برای سقف‌های کوتاه تر نیز مدل‌های خاص و متنوعی برای انتخاب وجود دارد. برای مکان‌های بزرگ مانند نشیمن که نیاز به نور زیادی دارد انتخاب لوستر بزرگ به شدت لازم است. استاندارترین اندازه‌ای که برای لوستر بر اساس متراژ اتاق در نظر گرفته شده به شرح زیر است.

اتاق‌هایی با متراژ 3 × 3 یا کمتر به لوستری با پهنای 40 تا 50 سانتی‌متر نیاز دارد.

اتاق هایی با متراژ 4 × 4 یا کمتر به لوستری با پهنای 60 الی 70 سانتی‌متر نیاز دارد.

اتاقهایی با متراژ 5 × 5 یا کمتر به لوستری با پهنای 65 تا 85 سانتی‌متر نیاز دارد.

چنانچه بخواهید برای قسمت غذاخوری لوستر انتخاب کنید باید ابعاد میز را در نظر داشته باشید. معمولا لوستر باید 30 سانتی‌متر کمتر از میز غذاخوری باشد.

 

لامپ‌های تعبیه شده در لوستر SMD دارای چند طیف رنگ است. رنگ‌های استاندارد که بیشترین استفاده را دارد شامل زرد ( آفتابی )، سفید ( مهتابی ) و صدفی است. هر کدام از این رنگها مناسب فضای خاصی است. مثلا  برای اینکه نشیمن، پذیرایی، غذاخوری و اتاق خواب روشن باشد از رنگ آفتابی یا زرد استفاده می‌شود. این رنگ استاندارد مکان‌های یاد شده است. اما لامپ‌های مهتابی که محیط را مثل روز روشن می‌کند مناسب مطالعه کردن، آرایش کردن و به طور کلی برای انجام هر کاری مناسب است. زیرا انرژی زیادی به شما برای انجام کار و فعالیت می‌دهد. اما صدفی رنگی مابین آفتابی و مهتابی است، یعنی نه کاملا زرد است و نه سفید. از این نور بیشتر در محیط‌های باز، پارکینگ و آشپزخانه استفاده می‌شود.

به طور کلی در اکثر فضاها این روزها شاهد رخ نمایی انواع لوستر SMD  از زیر مجموعه لوسترهای سبک مدرن هستید. طرح‌های خاص و بی نظیر، وزن سبک‌، مقاومت زیاد در برابر رطوبت، مصرف کم انرژی، کنترل ارتفاع، میزان نور به وسیله ریموت از جمله مزایای این لوسترها است.

دیدگاهتان را بنویسید